Timemanagement met Outlook
We kennen allemaal het probleem:
- Help mijn inbox loopt over. Ik wil overzicht!
- Ik wil dit mailtje nog niet weggooien, misschien doe ik er nog iets mee.
en zo heb ik er nog vele in mijn inbox staan) - Ik wacht nog op antwoord op een mailtje. Hoe houd ik dat in de gaten, zonder dat ik telkens mijn hele inbox moet nalopen?
- Wat moet ik nog allemaal afhandelen?
- Ik heb heel veel mappen gemaakt, maar waar heb ik dat mailtje nou bewaard/moet ik dat mailtje bewaren, het kan bij meer dan 1 onderwerp.
Is je inbox uitgegroeid tot een ontembaar monster?
Er is een manier om dit op te lossen en weer grip op je mail te krijgen.
Het wordt ook wel gepresenteerd als:
Elke dag je hoofd en je inbox leeg.
Bij deze training gaan we uit van het Getting Things Done-systeem van David Allen.
Het is een vrij eenvoudige manier maar zeer effectieve van werken, waarin je je mailbox zo organiseert dat je:
- Je inbox iedere dag leeg hebt.
- Je overzicht hebt over waar je nog op een reactie wacht.
- Je overzicht hebt over wat je nog moet afhandelen (direct of op langere tijd)
- Je toch alle (min of meer) belangrijke e-mails bewaart.
- Je overzicht hebt van die e-mails waar je mogelijk nog wat mee wilt.
- Je niet een groot aantal mappen in je e-mail hebt, waarmee je achteraf toch het overzicht niet hebt.
Deze training kan op locatie worden verzorgd of in het inspiratiecentrum van PTH te Kollumerzwaag.
Er wordt gewerkt op uw eigen laptop of pc.
Duur van de training:
3 uur.
Kosten ( exclusief cursusmateriaal en BTW ):
– Voor onderwijs instellingen BTW vrij.
Training op locatie:
Tot 5 personen:
500,-
Tussen 5 en 12 personen:
800,-
Datum wordt in overleg bepaald.
Aanmelding:
Als je hiervoor interesse hebt, mail me dan even.
[bestwebsoft_contact_form]